ר

אש הישיבה

אַשְׁרֵי מִי שֶׁגָּדֵל בַּתּוֹרָה וַעֲמָלוֹ בַּתּוֹרָה, וְעוֹשֶׂה נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרוֹ.

מו"ר הגאון הרב ישראל אביחי שליט"א, מכהן כראש ישיבת המקובלים 'בית אל' החל משנת תשנ"ה. הרב, בנם של ר' יעקב ז"ל ועליזה תבדלט"א, גדל בעיר ירוחם, ותחילת צמיחתו הרוחנית הייתה תחת ידו של הגאון העצום הרב יעקב אריאל שליט"א. המפגש עם גדלות התורה חתם בנפשו של הרב את השאיפה להידבק בתורה. זכה רבנו ובהדרכתו של הקדוש העליון הבבא סאלי החליט להקדיש את חייו להתמסר לתורה בכל נימי נפשו, הרב עלה לעיר הקודש והמקדש ושם זכה לצקת מים על מו"ר הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

כִּי אִם בְּתוֹרַת ה' חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה׃

בשנים אלו מסר הרב את נפשו על התורה, בש"ס, בפוסקים, בעיון ובבקיאות, בהדרכתו הצמודה של הרב הראשי וראש הישיבה, אברהם שפירא זצ"ל. נשמתו העמוקה של הרב כספה תמיד אל הרבדים הנסתרים של תורתנו, וכך זכה הרב לפגוש את הצדיק הרב מאיר יהודה גץ – רב הכותל המערבי וראש ישיבת המקובלים בית א-ל. מאותו הרגע נקשרה נפשו של הרב ישראל בנפשו של הרב גץ והוא הפך לתלמידו הקרוב במשך חמש עשרה שנים – לבכיר תלמידיו. כל אותה העת השקיע את זמנו ומרצו בלימוד תורת הקבלה, בתפילות וייחודים אל מול מקום קודש הקודשים לצד רבו הגדול ובלימוד "הנגלה".

חֲצוֹת־לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ׃

חייו של הרב השתנו מקצה לקצה והתורה הפנימית עוררה ברב עוצמות אדירות. סדר יומו המתחיל מחצות הלילה בתיקון חצות בדמע, הטהרה במקווה, הלימוד בלילות ובימים דיבוק חברים, הכל נעשה בענווה פלאית ובדרישת אמת בלתי מתפשרת.

מִכָּל־מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִּי׃

לאורך כל שנות התקשרותו של הרב ישראל עם הרב גץ זצ"ל זכה ללמוד וללבן עניני פנימיות בתורה בקדושה ובטהרה עם גדולי המקובלים וביניהם הרב מרדכי אליהו, הרב שמואל דרזי והרב כדורי, זי"ע. עם פטירתו של הרב גץ ועלייתו לגנזי מרומים בכ"ג באלול ה'תשנ"ה נתמנה מו"ר הרב ישראל לעמוד בראש ישיבת המקובלים 'בית אל' ולהמשיך את מסורת הקבלה העוברת מדור לדור כ- 300 שנה.

וּבְכֵן צַדִּיקִים יִרְאוּ וְיִשְׂמָֽחוּ וִישָׁרִים יַעֲלֹֽזוּ וַחֲסִידִים בְּרִנָּה יָגִֽילוּ.

הרב ישראל אביחי מכהן פאר בראשות הישיבה ומעביר את התורה שלמד מרבו הגדול. כגודל תפקידו כך גודל פשטותו של הרב, שכל דרכו היא "והצנע לכת עם ה' אלוקיך", הרב מוסר נפשו על ביאור ולימוד תורתו של הרש"ש הקדוש, מלטש ומנהיר לתלמידיו את דברי הרש"ש, ומאות תלמידיו מתכנסים מכל רחבי ארצנו לשמוע את דבר ה'.

ה

תחברות

עדיין לא מנוי ?

פתח שיחה איתנו
💬 צריך עזרה ?
ישיבת המקובלים בית אל
נשמח לעזור לכם
דילוג לתוכן