ה

וצאת ספרים

כתוב זאת זיכרון בספר ...

היה שותף להפצת תורת הרש"ש הקדוש, זיע"א

ישיבת המקובלים 'בית א-ל' נוסדה לפני כשלוש מאות שנים, בשנת ה'תצ"ג (1733) על-ידי המקובל, הרב גדליה חיון זיע"א. לאורך השנים עמדו בראשה גדולי עולם, המפורסם שבהם הרש"ש הקדוש, רבי שלום שרעבי, שממימי תורתו יונקים בעולם הקבלה עד ימינו אנו. הישיבה שוכנת בתוככי הרובע היהודי במבנה המקורי בו הוקמה, סמוך לכותל המערבי, שריד בית מקדשנו ומגדלת תלמידי חכמים המעוניינים לכונן את אורחות חייהם על פי תורת הסוד כשיטת הרש"ש, מתוך חיבור לעם ולארץ.

מאז הוחזרה עטרה ליושנה על-ידי הגאון המקובל, הרב מאיר יהודה גץ, הפכה ישיבת בית א-ל לשם דבר בעולם לימוד הקבלה. תלמידיה מגיעים מקרב כלל שכבות הציבור וביניהם ניתן למצוא בעלי מקצועות חופשיים, בוגרי שירות צבאי, מסלולי הסדר ועוד. ישיבתנו מתייחדת בחיבור עולם הלימוד הפנימי לתפיסת העולם הציונית הרואה במדינת ישראל את "ראשית צמיחת גאולתנו". תפיסת עולם זו מעודדת חיבור לכלל ישראל ומהווה סגולה מיוחדת להשגת תורת הקבלה.

שיטת הרש"ש, עליה מיוסדים סדרי הלימוד בישיבה, רואה את תורת הקבלה לא רק כעולם "מקביל" לעולם המעשה, אלא תורת-חיים שעל פיה יש לנהוג. תלמידי החכמים שאנו מגדלים מקיימים באורחות חייהם את תלמודם- פשוטו-כמשמעו. אין לכך אח ורע בישיבות המקובלים הקיימות בעולם היהודי, כיום.

בישיבתנו פועל מכון ייחודי להוצאת ספרים על פי שיטתו של הרש"ש הקדוש. הספרים שיוצאים לאור משמשים הן את תלמידי '"בית - אל"' והן את לומדי תורת הקבלה המעוניינים להתבסם משיטתו הייחודית בכל אתר ואתר.

כחלק מפעילותנו, אנו מוצאים לאור מהדורות עבור הציבור הרחב שאינו בקי בתורת הקבלה, אך מעוניין להתפלל ולנהוג על פי מנהגיה.

להלן פירוט אודות המפעל החשוב – נודה לך על שותפותך בהוצאתו לפועל.

מכון הוצאת הספרים שעל-יד ישיבת המקובלים 'בית א-ל'

מטרות :

מכון ההוצאה לאור שע"י ישיבת המקובלים '"בית - אל"' שם לו למטרה להחזיר עטרה ליושנה ולההדיר את תורתו של הרש"ש הקדוש עבור תלמידי החכמים השוקדים על תורת הקבלה ועבור הציבור הרחב. במסגרת זו נוציא לאור ספרי יסוד המיוסדים על שיטת הרש"ש:

◄ הוצאת שני כתבי יד נדירים המהווים אבן יסוד בלימוד תורת הסוד על פי שיטת הרש"ש הקדוש זיע"א:

1. כתב היד של הספר הקדוש 'עץ-חיים' ובו תורת האר"י ז"ל, ממנו למד מרן הרש"ש, ועל דפיו הגיה את הגהותיו המכונות 'הגהות השמ"ש'

נוסחי הספר 'עץ חיים' שאנו מכירים כיום עברו גלגולים שונים לאורך הדורות, וככל הנראה, נפלו בהם שיבושים רבים. כתב היד שאנו מוציאים לאור שימש את הרש"ש בעת לימודו. הוא מתייחד בכך שקיימים בו ניסוחים שונים מאלו שאנו מכירים היום. גם ההערות בכתב יד קדשו של הרש"ש על גבי הגיליון מאפשרים הבנה של שיטתו בלימוד הספר – בשונה ממה שאנו מוצאים בהעתקים שבידינו. אנו מקווים כי המהדורה החדשה והמדויקת תחזיר עטרה ליושנה ותהווה בשורה של ממש לשומעי לקחו של הרש"ש.

2. כתב היד של הספר 'נהר שלום' שנכתב על-ידי מרן הרש"ש, דפוס סלוניקי

לאורך שנות-דור הועתקו מהדורות הספר 'נהר שלום' ורבו בהן השיבושים. בידינו העתק מכתב היד המקורי של 'נהר שלום' שנדפס בדפוס סלוניקי ונחשב לאחד המדויקים ביותר. צוות תלמידי חכמי שידם רב להם בתורת הקבלה על פי שיטת הרש"ש הקדוש עמל על הוצאת מהדורה בנוסח קב ונקי לטובת שומעי לקחו של הרש"ש זיע"א.

◄ הוצאת פירוש וביאור לספר 'עץ חיים' המיוסד על שיטת הרש"ש

בד בבד עם הוצאתו המחודשת לאור של הספר 'עץ חיים' אנו עמלים על הוצאת מהדורה מבוארת "על הסדר" שבה פירוש המיוסד על הבנתו של רבינו הגדול, הרב מאיר יהודה גץ זיע"א, ראש ישיבת המקובלים "בית - אל". פירוש זה מבטא את הבנתו הייחודית על פי שיטת הרש"ש – הבנה המהווה את היסוד ללימודים בישיבה גם כיום, בראשותו של מו"ר, הרב ישראל אביחי שליט"א. המהדורה המבוארת ומאירת העיניים תכלול גם מראי-מקום והוספות שונות לטובת לומדי תורת הקבלה בישיבות המעוניינים לעמוד על מקורותיה. ככל פרויקט נרחב, מלאכת הוצאת המהדורה המבוארת תתבצע בשלבים עד לגמר המלאכה.

◄הוצאה לאור של סידורים ליודעי ח"ן עם כוונות לכל תפילות השנה בדרכו של הרש"ש זיע"א ולאורו של הרב מאיר יהודה גץ זיע"א, במהדורה ברורה ומאירת עיניים

◄ הוצאה לאור של סידור תפילה לפי נוסח הרש"ש עבור הציבור הרחב במהדורה מאירת עיניים עם הערות, מנהגים וביאורים

עבור הציבור הרחב המעוניין לטעום טעמה של תורת הסוד ולנהוג על-פי מנהגיה, כפי הנהוג בישיבת '"בית - אל"' נוציא לאור סידור תפילה במהדורה מאירת-עיניים הכוללת מעט מן הכוונות שהנהיג הרש"ש, ביאורים על דרך הפשט ומנהגים שיסודם בהררי-קודש בישיבתנו. בכך אנו מקווים, יזכו רבים לטעום מעט מן האור של פנימיות התורה הנלמדת בישיבה.

צוות המכון

צוות תלמידי החכמים העוסק במלאכת הקודש בקיא בתורת הקבלה על פי שיטתו של הרש"ש זיע"א ועל פי דרכם של רבותינו הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל, והרב ישראל אביחי שיבדל"א שליט"א. צוות העוסקים במלאכה מילא את כרסו בלימוד ש"ס ופוסקים, פשט וקבלה ונמצא ראוי על-ידי ראש הישיבה למלאכה.

הצטרפו והיו שותפים

ה

תחברות

עדיין לא מנוי ?

פתח שיחה איתנו
💬 צריך עזרה ?
ישיבת המקובלים בית אל
נשמח לעזור לכם
דילוג לתוכן