ה

ישיבה כיום

ישיבת 'בית א-ל' השוכנת בתוככי הרובע היהודי בירושלים ממשיכה גם כיום את הייעוד המקורי לשמו הוקמה לפני כ-300 שנים : לשמש כמרכז עולמי ללימוד תורת הקבלה על פי דרכם של רבותינו האר"י והרש"ש.

כל ראשי הישיבה, מאז היוסדה, חרטו על דגלם את אהבת ישראל, וגם כיום נמנים על תלמידי הישיבה חסידים, ליטאים, בני ספרד, בני אשכנז, בוגרי צבא ומכינות קדם-צבאיות, תלמידי חכמים ואנשי מעשה. יש מקום לכל כלל ישראל.

סדר הלימוד נפתח בחצות עם תיקון חצות, תפילות ולימוד עד אשמורת הבוקר, שיעורים בנגלה ובנסתר ובראשם שיעורו של מרן ראש הישיבה בכותל המערבי ותפילת שחרית בבית הכנסת הממוקם אל מול קודש הקודשים במנהרות הכותל.

במהלך היום מתקיימים שיעורים ותוכניות ייעודיות לקהלי-יעד שונים:

• כולל אברכים ללימוד תורת הסוד מכל גווני הציבור.

• בית מדרש גבוה לרבנים – תכנית לימוד ייעודית לרבנים נושאי משרות בכירות.

• "צעדים ראשונים בקבלה" – תכנית חדשה המיועדת לרבנים ולתלמידי חכמים המעוניינים להיכנס לעולמה של תורת הקבלה בצורה הדרגתית.

התוכנית מתקיימת במתכונת של יום בשבוע ובמסגרתה נלמדים המבואות לתורת הקבלה. לאחר מכן ניתנים גם שיעורים למתקדמים בהדרגה הנכונה. התוכנית כוללת עיסוק בתורת האר"י והרש"ש, שיעורים וחברותות עם תלמידים ועם רבנים מהישיבה. את התוכנית מוביל ראש הישיבה שליט"א, שמעביר שיעור מבוא מעמיק למורי-הוראה, ראשי ישיבות ורבנים מכלל המגזרים.

בנוסף ללימוד המעמיק, פועל על-יד הישיבה מכון ספרים העוסק בהוצאה לאור של כתבי יד של גדולי המקובלים לאחר מחקר מקיף ויסודי. בין היתר, פועל המכון להוציא לאור את שיעוריו של מרן ראש הישיבה.

הצטרפו והיו שותפים

ה

תחברות

עדיין לא מנוי ?

פתח שיחה איתנו
💬 צריך עזרה ?
ישיבת המקובלים בית אל
נשמח לעזור לכם
דילוג לתוכן